De 7 e-mails die je als bedrijf moet sturen | Itsomi Media

Wie aan e-mailmarketing denkt, denkt vooral aan nieuwsbrieven. Echter zijn er nog talloze andere e-mailcampagnes die je als bedrijf kunt opzetten met een nieuwsbrief tool. De kracht van e-mailmarketing is de eenvoudige automatisering en het persoonlijke contact. Het marketingkanaal stelt je in staat om zonder veel moeite in contact te blijven met klanten en een relatie op te bouwen.

Alle onderstaande e-mailcampagnes zullen het klantencontact gegarandeerd verbeteren. Benieuwd geworden naar welke 7 e-mails je als bedrijf moet sturen? Megan van Newsletter2Go laat je zien welk type e-mails dit zijn.

 

1. De welkomstmail

Veel bedrijven sturen momenteel geen welkomstmail, terwijl dit de eenvoudigste manier is om direct een band met een nieuwe nieuwsbrief ontvanger te scheppen.

De welkomstmail wordt verstuurd na het bevestigen van de nieuwsbrief aanmelding en kan zeer goed als introductie tot het merk, het product of de service gebruikt worden. Introduceer kort het bedrijf, deel handige links of introductie video’s en deel je social media links. Je kunt ontvangers ook een kortingsbon voor hun eerste aankoop aanbieden. Om het bedrijf een gezicht te geven kan de e-mail ook uit naam van de CEO of een medewerker gestuurd worden.

 

2. De promotionele e-mail

Mocht je in de welkomstmail een kortingsbon hebben aangeboden, dan is de promotionele e-mail een goede manier om iedereen die de korting nog niet heeft gebruikt hieraan te herinneren. Stuur de herinneringsmail bijvoorbeeld 5-7 dagen later naar de ontvangers die de code nog niet gebruikt hebben.

 

3. De nieuw binnen e-mail

“Zomergarderobe nodig? Wij hebben 121 nieuwe artikelen toegevoegd”

Laat ontvangers weten wanneer het assortiment is uitgebreid met nieuwe producten of wanneer trendy items weer terug in de rekken hangen. Meer sales voor het bedrijf, zeer nuttig voor de ontvanger.

 

4. De nieuws e-mail

Afhankelijk van de strategie van het bedrijf kun je het publiek op de hoogte houden van nieuws binnen het bedrijf of in de desbetreffende sector. Attendeer lezers bijvoorbeeld op (software) updates, gepland onderhoud, uitverkoopperiodes, nieuwe website content of evenementen. Met een voorgedefinieerde HTML nieuwsbrief template is het opbouwen van de nieuwsbrief slechts een kwestie van inhoud en afbeeldingen aan de bouwstenen toevoegen.

 

5. De expert of advies e-mail

Met deze e-mail sla je twee vliegen in één klap. Je biedt klanten namelijk expert advies en helpt ze met een probleem, plus je kunt het verkochte product of de service in het advies verwerken en zo de verkoop beïnvloeden.

 

6. De verlaten winkelwagen e-mail

Voor webshops een onmisbare e-mail en een zeer eenvoudige manier om alsnog een verkoop af te ronden. Vaak heeft de klant wel de intentie om het product te kopen, maar was het net niet het juiste moment. Dit soort e-mails zijn een vriendelijke herinnering die snel en automatisch verzonden kunnen worden.

 

7. De testimonial e-mail

Je kunt nog zo vaak zelf vertellen hoe goed het bedrijf is, maar mond-op-mond reclame blijft toch de beste manier om klanten te overtuigen van de kwaliteit. Testimonials komen hier het dichtst bij in de buurt.

Stuur een e-mail en highlight hierin reviews en case studies van bestaande, succesvolle en tevreden klanten.